Wednesday 6 February 2013

ubat yang sesuai untuk kanak-kanak yang mengalami batuk dan selsema.

Sebenarnya, agak susah bagi doktor untuk mencadangkan ubat yang sesuai untuk kanak-kanak yang mengalami batuk dan selsema. Antara sebabnya:

1. Sekiranya jangkitan yang disebabkan virus, antibiotik tidak sesuai kerana antibiotik dicipta untuk membunuh bakteria. Antiviral pula memang dicipta untuk membunuh virus tapi ada kesan sampingan yang merbahaya. Jadi, ia tidak diluluskan sebagai ubat untuk merawat gejala selsema batuk ini.

2. Nasal spray pun tidak sepatutnya diberikan kepada kanak-kanak. (Tak silap saya, saya pernah diberikan nasal spray ni untuk anak saya tapi saya ingat lagi wajah doktor tu macam serba salah..)

3. Ubat batuk pula sebenarnya tidak sesuai untuk kanak-kanak especially yang berumur 2 tahun ke bawah. Sememangnya ada kajian menunjukkan ia gagal menyembuhkan batuk kanak-kanak. (Ya.. memang benar, saya setuju sangat-sangat kerana anak saya terus-terusan batuk walau ubat dah habis sebotol)

Cubalah cara yang pastinya selamat dan berkesan:
Krim sapuan DrSneez (kunyit, jintan, kopi, habatusauda) sesuai digunakan pada semua peringkat umur dari bayi, kanak-kanak hinggalah dewasa. Pada peringat bayi membantu melegakan selsema dan hidung tersumbat dengan cepat. di mana ia MUDAH, CEPAT, dan SELAMAT digunakan. SELAMAT MENCUBA. Dapatkan di Amni's Online Shop sms/whatsapp 0143388017.


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Popular Posts

Popular Posts